Xat Catala
Entra Registra´t
     
 
La meva foto

Benvingut/da al meu bloc!

Yeliel ha escrit 13 articles i te 54 comentaris. L'últim article ha estat fet el 24/04/09

perfil de'n(na) Yeliel | àlbum de fotos de'n(na) Yeliel

   
Espai
Espai
   
 

Article del bloc de Yeliel

Espai
 

Els papalagi no tenen temps

Data divendres 6/juny/2008 - 08:51 Icona 2531 Data 4

...
Mai no he estat capaç de comprendre això, però crec q deu ser una malaltia. Lamentacions comunes als papalagi són:"el temps s'esvaeix com el fum!", o, "el temps corre!", i "dona'm una mica de temps!". He dit q és probablement alguna mena de malaltia ; pq quan el papalagi sent desitjos de fer alguna cosa, quan per exemple, el seu cor desitja anar caminant sota el sol, o navegar en un bot pel riu, o fer l'amor a la seva amiga, usualment es priva de la seva pròpia felicitat en ser incapaç de trobar el moment. Esmentarà milers de coses q s'emporten el seu temps. Malhumorat i bramant suporta una feina q no té ganes de fer, q no li dóna cap plaer, i a la qual ningú no l'obliga sinó ell mateix. I quan de sobte descobreix q de veritat t temps, els papalagi es donen temps entre ells i cap regal no és més preuat q aquest, aleshores es troba q no sap q fer amb aquest temps en particular, o q està massa cansat del seu treball sense alegria. I sempre està disposat a fer aquelles coses demà, pq avui no té temps.
Hi ha papalagi q diuen q mai no tenen temps. Caminen esmaperduts i a qulsevol lloc on van provoquen desastres, pq han perdut el seu temps. Estar posseït és una terrible malaltia q la medicina d l'home no pot guarir i q contagia molts altres i els torna profundament infeliços.
Pq els papalagi sempre estan espantats de perdre el seu temps, no únicament els homes, sinó tb les dones i fins i tot els nens petits; tots saben exactament quants cops el sol i la lluna s'han aixecat des del dia q van veure la llum per primera vegada. Sí; té un paper tan important a les seves vides, q ho celebren a intervals regulars, amb flors i festes. Molt sovint he observat q la gent sentia q havia d'avergonyir-se per mi pq em demanaven l'edat i jo començava a riure i no la sabia. "Però tu has d saber la teva pròpia edat.". Aleshores guardava silenci i pensava: és millor per a mi no saber-la.
"Quants anys tens?", vol dir quantes llunes has viscut. Examinar i comptar d'aquesta forma és ple de perills, pq així s'ha descobert quantes llunes sol viure la gent. Aleshores tota aquesta gent ho guarda a la ment, i quan han passat una gran quantitat de llunes diuen: "ara he de morir aviat". Aleshores es tornen silenciosos i tristos i en efecte moren després d'un curt període.
A Europa hi ha vertaderament poca gent q tingui temps.Pot ser q ningú. Aquesta és la raó per la qual la gent corre per la vida com una pedra lllançada.
Una vegada vaig veure un papalagi q tenia temps i mai no se'n lamentava. Però aquest home era pobre, brut i menyspreat. La gent caminava al seu voltant deixant un gran cercle i ningú no li feia cas. No vaig entendre allò, pq el seu pas era lent i segur, i els seus ulls eren tranquils i amistosos. Quan li vaig preguntar q havia passat mogué el cap i digué tristament: "Mai no he estat capaç d'usar bé el meu temps, per això ara sóc pobre i un totxo menyspreat". Aquell home tenia temps però no era feliç.
Crec q el temps els llisca d les mans com una serp esmunyint-se d'una mà humida, només pq sempre tracten d'aferrar-s'hi. No deixarà q el temps vingui a ell sinó q hi correrà al darrere amb les mans esteses. No deixarà malbaratar el temps jaient al sol. Sempre volen mantenir-lo als braços, donar-li i dedicar-li cançons i històries. Però el temps és tranquil·litat i pau amorosa, estimar, descansar i jeure impassible en una estora. Els papalagi no han entès el temps, i així l'han matat amb les seves bestieses.



Espai
Spacer
Espai
   
  Escriu articles al teu bloc
Espai
 
 

Comentaris sobre aquest article

Espai Espai
 
Picture
Lauren

;)

Date Saturday, June 7th 2008, 12:41 AM

Tinc aquest llibre en una edició de fa potser vint-i-cinc o trenta anys... No té desperdici, és una veritable joia!
Un petó!
:)

Spacer

Picture
Nico

jo soc un papalagi

Date Friday, June 6th 2008, 11:51 PM

jo tinc tots els temps del món i visc com si el demà no hagués d'arribar mai. I mai no se si l'aprofito o el perdo, però no em paro a pensar-ho gaire, no sigui cosa que el perdi, ..o l'aprofiti.

Malauradament: vuit hores al dia soc un papalagi i durant vuit hores m'hi revolto. Però després torno a tenir tot el temps del món..

Spacer

Picture
stikaqui

Mmmmm

Date Friday, June 6th 2008, 10:43 PM

El vaig tenir en altres temps, però ara m'has fet venir ganes de recuperar-lo.

Spacer

Picture
Dopoulus

osties!

Date Friday, June 6th 2008, 9:33 PM

saps que l´he tingut que demanar,per no tenir que anar a l´fnac a buscar-lo!Fins dijous no el tindre a les meves mans!Ja crec que perdo temps llegint altres pagines d´un altre llibre!!!

Spacer

Espai
 

Escriu el teu comentari per aquest article

Espai Espai
Espai
  Ho sentim, els usuaris no registrats no poden escriure comentaris | Registra't
   

Patrocinadors

Alquiler barcos en la Costa Brava
Humor Amarillo Imflables



Més articles

 

Vols llegir més articles escrits per Yeliel? Aquí son els últims articles.

 
Bullet La llegenda de l'empresari
  Data 24/04/09 Icona 3452 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet No tant a la teva manera
  Data 20/03/09 Icona 1921 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet El formatge!! Qui s'ha
  Data 06/02/09 Icona 2303 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet Tard, tard, q arribo
  Data 01/01/09 Icona 2066 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet "L'home q
  Data 22/10/08 Icona 2994 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet Les vaques sagrades
  Data 24/09/08 Icona 6974 Data 14 comentari/s  
Spacer
Bullet Si us plau...dibuixa'm
  Data 27/08/08 Icona 2607 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet No sé si mai us he
  Data 26/08/08 Icona 2111 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet PC rebel? "Mano
  Data 11/08/08 Icona 2379 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet Malaltia de Sudek (o
  Data 01/08/08 Icona 3201 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet Per tu, Jofre, pq ets
  Data 20/07/08 Icona 2155 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet Manipulació del llenguatge
  Data 13/07/08 Icona 2237 Data 2 comentari/s  
Spacer
Espai
Espai
Espai

Cerca al meu bloc

 


Donar un cop d'ull a tots els blocs
Espai
Spacer
Espai

Articles antics

Abril

 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 
 
 

Març

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
 
Espai
Spacer

Referències

Col·labora!
Spacer
Contacta amb el suport / Avisa'ns d'abusos
Spacer
Posa'ns als favorits
Spacer
Política de privacitat, Termes d'ús & Legal
Spacer