Xat Catala
Entra Registra´t
     
 
La meva foto

Benvingut/da al meu bloc!

alarico ha escrit 82 articles i te 254 comentaris. L'últim article ha estat fet el 14/01/18

perfil de'n(na) alarico | àlbum de fotos de'n(na) alarico

   
Espai
Espai
   
 

Article del bloc de alarico

Espai
 

Com curar-se del nacionalisme

Data dilluns 10/octubre/2016 - 04:08 Icona 1894 Data 11

Un petit video de tres minuts per a extirpar el nacionalisme que arrela al nostre poble com si d'un càncer es tractés.

youtu.be

PD: Txeix, et prego t'abstinguis de visionar-los, no entendries res de res.



Espai
Spacer
Espai
   
  Escriu articles al teu bloc
Espai
 
 

Comentaris sobre aquest article

Espai Espai
 
Picture
Persi

Només per curiositat,

Date Saturday, October 15th 2016, 5:15 AM

i sense segones intendions: quins països de Hispanoamèrica celebren la festa dela Hispanitat? Jo pensava que no n'hi havia cap. Però si més endevant escric sobre el tema - segur que sí, perquè molts dels meus articles me'ls dicta el calendari - voldria ser més precís sobre les meves afirmacions.

Una abraçada Alarico, per mi és un plaer debatre amb tu ( tu i la eurodiputada de C's Maria Teresa Giménez Barbat sou les dues persones amb qui més debato quotidianament i dels dos aprenc molt, malgrat els desacords ).

Spacer

Picture
alarico

Persi

Date Thursday, October 13th 2016, 3:47 PM

1. Et ben asseguro que hi ha països de Sud-amèrica que celebren el 12O i d'altres que no ho fan. En general aquesta celebració va en funció de la ideologia política del govern de torn. Els països on s'ha implantat el populisme mes aviat s'en fa crítica.

T'estic parlant de primera ma, ja qe he viatjat bastant a Sud-amèrica, alguns cops per plaer i d'altres per feina, i et puc ben assegurar que moltissima gent donaria el que fos per venir a Espanya a forjar-se un futur. D'altres venen a Espanyar perquè per ells és com la veritable mar pàtria. I en general a Sud-amèrica es parla un castellà més culte del que parlem a aquí.

Ja és ben curios que els de fora estimin més aquest pais que no pas nosaltres mateixos, que hem tingut la gran fortuna de naixer aquí.

Un apunt curiós, varem ser els espanyols els que varem introdir el cavall tant a Sud com a Nord-amèrica. De fet els indis que surten a les pelis del Far West no havien vist mai un cavall en sa vida, quan els "conquistadoderes" s'es van ensenyar con incorporar aquest fantàstic animal a la seva vida.

I com aquestes n'hi ha moltes altres. No tot va ser dolent, ni tot va ser bo, òbviament.

2. Cert, el terme fatxa s'empra més per titllar a algú de feixista, tot i que poca diferència hi ha amb un comunista. Mismo perro con distinto collar.

Dit això, jo he vist moltes actituts feixistes entre els membres de la CUP, només per a posar un exemple, l'impedir fer classes a les Universitats quan el ponent no és del seu agradat. I segons ells són d'esquerres, oi?

3. Totalment d'acord en canviar la legislació si hi ha majoria. La realitat però és que aquesta majoria no hi és. Si algún dia Podemos té majoria absoluta i compleix amb el seu compromis de fer un referèndum llavors em semblarà perfecte.

Spacer

Picture
Persi

A veure,

Date Thursday, October 13th 2016, 3:05 PM

1. el que es celebra el dia de la Hispanitat és el descobriment d'Amèrica o ho tinc mal entès? I jo dic que Amèrica la va descobrir i colonitzar la corona de castella, crec que això no m'ho negaràs.

Que més endevant hi haguèssin catalans que fessin les Amèriques és una altra història. També la van fer molta gent de països no penínsular com per exemple els italians, o no?

Però el que es celebra el 12 d'octubre és el descobriment d'un continent que va anar exclusivament a càrrec dels castellans.

No sé si no seria més fàcil trobar un altre dia que fos més representatiu per tothom. Jo crec que ara mateix això seria molt complicat perquè, com va dir, Cánovas del Castillo, es espanyol qui no pot ser una altra cosa. Si la constitució fos més respectuosa amb les llibertats nacionals, seria un dia idoni per celebrar la festa de tots els espanyols, però n'hi ha molts que no la sentim nostra.

No sé si el 12 d'octubre el celebra algun país americà o si només celebren la seva independència, seria interessant de saber-ho.

2. Jo crec que és més fàcil dir comunista als comunistes i feixistes als feixistes, per mi és tant pejoratiu una cosa com l'altra. Tot i que des del punt de vista de la tirania i la crueldat veig poques diferències entre Hitler - Mussolini i Stalin - Mao - etc, entenc que feixisme i comunisme no són el mateix i que fatxa és més fàcil que ho diguem als seguidors dels primers.

3. Doncs canvieu la llei, com a liberal i demòcrata suposo que estaràs d'acord que com més llibertat i democràcia, millor.

Spacer

Picture
alarico

Persi

Date Thursday, October 13th 2016, 2:43 PM

1. El que és una fal·làcia és afirmar que els catalans no hi varen tenir res a veure. Sent l'home culte que penso que ets, estic covençut que estas al corrent del comerç d'esclaus procedens de les amèriques durant els segle XIX per part dels indians caralans. Altra cosa és que ara volguem esborrar aquest aspecte moles de la història.

2. Aquest és la entrada dal mot "facha" al diccionari de la RAE (al diccionari enciclopèdic català que tinc a casa no hi figura com a "fatxa"):

"fascista" - adj. despect.coloq.fascista.

I la entrada al diccionari en català de "feixista" és la següent: Persona que s'imposa a les altres amb autoristarisme i violència.

Bé, estaras d'acord amb mi les dictadures d'esquerres, algunes existents en l'actualitat, s'adcriuen a aquesta definició.

3. Totalment d'acord. Si es modifica la Constitució per tal de permetre un referèndum el resultat del qual comporti la sortida d'una CC.AA d'Espanaya em semblarà bé. El que no em sembla bé és fer quelcom que la llei no permet.

Spacer

Picture
Persi

Home, la història és la història

Date Thursday, October 13th 2016, 12:34 PM

1. Crec que no és una fal.làcia que el descobriment d'Amèrica i la seva colonització la van fer els castellans. La corona de Castella. Llavors l'estat espanyol no existia. Estic equivocat?

2. Fatxes d'esquerres? Com a idea no està malament, me l'apunto. Però en principi el que entén la gent no és això.

3. Es fàcil. El PP i el PSOE poden canviar la llei. Les lleis és canvien continuament. Que jo sàpiga la constitució no és quelcom així com la llei de la gravetat. Per cert, el PP si no ho recordo malament hi va votar en contra. Per què tanta por a que la gent voti?

Spacer

Picture
alarico

Persi

Date Wednesday, October 12th 2016, 2:22 PM

Fal·làcia número 1: "Els fatxes són de dretes". Fals, hi ha fatxes d'esquerres. Com el totalitarisme, que pot ser tant de dretes com d'esquerres.

Fal·làcia número 2: "Els catalans no tenim res a veure ". Fals, molts catalans es van beneficiar del descobriment d'amèrica. Fins i tot s'en va fer una abanera en referència a molts catalans que anaven a Cuba, els famosos indians. Si hi varen poder anar fer a buscar-se el futur va ser gràcies a la descoberta de les amèriques.

Fal·làcia número 3: "No deixar votar l'autodeterminació un conjunt de persones és, i tu ho saps perfectament, una postura reaccionària.". Fals. Tú saps que el govern espanyol no pot convocar aquest referèndum ni autoritzar-lo a la Generalitat ja que vulnera la Constitució.

En relació a la CUP, el que digui o faci m'entra per una orella i em surt per l'altra. Al que us hauria de preocupar és a vosaltres, que és el vostre company de viatge. Company per cert que va convidar a un terrorista al Parlament de tots els catalans.

Per acabar, no es pot jutjar el que va passar com a conseqüència del 1492 amb la mentalitat d'avui en dia.

Spacer

Picture
alarico

Txeic

Date Wednesday, October 12th 2016, 2:13 PM

Aquí l'únic que peca d'ignorància ets tu. Si vosl deixar-ho de ser en el tema que ens ocupa et recomano el següent llibre:

"Nuestra America" - Felipe Fernández-Armenso

Felipe Fernández, nascut a Londres l'any 1950, doctor en història per la Universitat d'Oxford.

De ben segur que està molt més informat que el Sr. Galeano, que no és pas historiador, sinó periodista i escriptor.

Spacer

Picture
Persi

A veure,

Date Wednesday, October 12th 2016, 12:53 PM

és cert que entre els independentistes catalans hi ha gent d'extrema dreta i jo n'he conegut alguns. Però no em sembla que sigui el cas del Txeik que més aviat em sembla esquerranòs.

De tota manera, em sembla molt evident, que per cada persona d'extrema dreta que hi ha a l'independentisme a l'espanyolisme n'hi ha mil. La diferència és la que hi pot haver, posem per cas, entre l'antiga CDC de passat antifranquista i el PP que és neo-franquista. És una diferència molt important. I només s'han de comprovar els cognoms rellevants d'un i d'altre partit.

Finalment, no deixar votar l'autodeterminació un conjunt de persones és, i tu ho saps perfectament, una postura reaccionària, més pròpia del segle XVI o XVII que no pas del segle XXI. No crec que la gent que no deixa votar l'autodeterminació que demana el 80% d'un col.lectiu pugui presumir ni de progressista, ni de liberal - liberal ve de llibertat - ni de demòcrata.

Pel que fa a la festa de la Hispanitat em sembla mal triada. Segurament el descobriment d'Amèrica fou la data més important de la història de la Corona de Castella, però, com tu saps, la Corona d'Aragó no hi va participar. Per tant, si som rigorosos, no és una festa nostra.

Dit això, consti que jo discrepo de la versió cupàire que diu que els castellans van massacrar els indígenes. No perquè no els massacrèssin, que sí que ho van fer, sinó perquè, per exemple, els van massacrar menys que els anglesos, que van exterminar les tribus indígenes i les van deixar en reserves. Cal reconèixer que els castellans després de les seves victòries militars s'hi van barrejar i que avui hi ha molts més indígenes a l'Amèrica castellana i portuguesa que no pas a l'Amèrica anglesa i francesa. Però, ja et dic, els catalans, amb aquesta història, que jo sàpigui, no hi tenim res a veure.

Spacer

Picture
txeic-tgn

Argumentari nivell García-Albiol... el

Date Wednesday, October 12th 2016, 12:33 PM

Arguments ben sòlids els teus... fatxes dius... ni fatxes ni totxos...

Els feixistes sou valtros !

La hispanitat és el genocidi més gran que hi ha hagut... #12-O res a celebrar xaró !

Putu ignorant: Ja va siguent hora que llegeixis Eduardo Galeano per ex... una mica de lectura no fa mal...

Spacer

Picture
alarico

Els teus comentaris...

Date Wednesday, October 12th 2016, 11:37 AM

...no fan més que confirmar que l'independentisme català té un grapat de fatxes entre les seves files. Tanmateix estic ben tranquil, no us en sortireu. L'estat de dret és molt més fort que els vostrs tics totalitaris.

Gaudeix del dia de la Hispanitat. ;)

Spacer

Picture
txeic-tgn

Una de "NO NACIONALISTES "...

Date Wednesday, October 12th 2016, 8:14 AM

Extirpar... per extirpar cal ser cirujià...

Dubto que tinguis alguna mena de poder... Només el poder de Goebbels (com tots els franquistes i nazis): anar mentint que alguna cosa queda...

*** Genocides culturals: CiudadaSnos...

Convivencia Cívica ( o animal ! ??): enyoren Franco... ves per on !

"Una guerra que ganaremos contra los que nos quieren imponer un idioma del pasado que por desgracia Franco no acabó de poner en su sitio.

http://in.directe.cat/joa n-lladonet/blog/15519/ciu dadanos-i-convivencia-civ ica-catalana-a-favor-del- conflicte-i-contra-el-cat ala

"... Más tarde. o más temprano, el castellano volverá a señorear en Cataluña. Y no sólo en los tribunales y en la economía. Y no tengo duda de que tu papel en tan noble encomienda será decisivo. Tienes a la gente de CCC contigo. A su vez, es evidente que C's debe ser el máximo beneficiario de la guerra de la lengua. Una guerra que ganaremos contra los que nos quieren imponer un idioma del pasado que por desgracia Franco no acabó de poner en su sitio. Te envío estas reflexiones sólo para que estés más tranquilo. Y nos veremos el viernes ¿no?” És una carta que mostra clarament qui són els personatges en qüestió. "

*** 50 frases que...

"...es el establishment patrio parece seguir esta consigna, pues se ha preocupado de perpetuar varias frases que han tenido calado en el imaginario popular pero que son más que discutibles... "

http://lareplica.es/50-fr ases-que-el-establishment -quiere-que-te-creas/



*** Por Qué España es un Estado Fascista ? (no ho dic pas jo... ):

https://opiniondeclase.wo rdpress.com/2014/10/19/po r-que-espana-es-un-estado -fascista/

La VOSTRA prostitució (ai... sempre que penso en Consti em surt prosti) diu més o menys que: "...es protegiran les llengües... " i bla bla... ja ho veiem comho fa CiudadaSnos... i el PP (WERT ens vol espanyolitzar !)... aneu a prendre pel cul i si pot ser a Gibraltar que hi ha molta mona solta (cosa de primats com tu !)

Spacer

Espai
 

Escriu el teu comentari per aquest article

Espai Espai
Espai
  Ho sentim, els usuaris no registrats no poden escriure comentaris | Registra't
   



Més articles

 

Vols llegir més articles escrits per alarico? Aquí son els últims articles.

 
Bullet Missatge Oficial de
  Data 14/01/18 Icona 2621 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet Com denunciar en cas
  Data 17/09/17 Icona 1509 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet Gràcies lletrats, vosaltres
  Data 22/08/17 Icona 1619 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet Article del Sr. Albert
  Data 08/08/17 Icona 1496 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet Punxa la manifa contra
  Data 02/08/17 Icona 1260 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet Com Lluís Companys
  Data 26/07/17 Icona 1746 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet L'ANC passa el
  Data 25/07/17 Icona 1221 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet El apoyo a la independencia
  Data 21/07/17 Icona 1455 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet El nacionalisme treu
  Data 18/07/17 Icona 1414 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet "Zasca" dels
  Data 11/07/17 Icona 1392 Data 9 comentari/s  
Spacer
Bullet Model de resposta a
  Data 07/07/17 Icona 1390 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet Les mentires d'ERC
  Data 01/07/17 Icona 1499 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet Albert Boadella: "La
  Data 22/04/17 Icona 1865 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet Comunicat dels EEUU
  Data 12/04/17 Icona 1702 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet Albert Boadella reflexiona
  Data 10/04/17 Icona 1648 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet Reflexions: Persones
  Data 23/01/17 Icona 1889 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet Nace Concordia Cívica,
  Data 20/01/17 Icona 1692 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet El procés, una mica
  Data 13/12/16 Icona 1771 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet La CUP remata el procés
  Data 13/12/16 Icona 1809 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet Si ets de la esquerra
  Data 12/12/16 Icona 1693 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet Los liberales europeos
  Data 02/12/16 Icona 1856 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet La postura ofical de
  Data 24/11/16 Icona 2172 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet Endavant les Atxes.
  Data 04/09/16 Icona 1858 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet PDC no defrauda
  Data 20/07/16 Icona 1797 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet Tics feixistes de
  Data 11/05/16 Icona 1881 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet Maria Gassó Soy (ERC),
  Data 17/03/16 Icona 2329 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet Pilar Rahola lleva a
  Data 06/03/16 Icona 2020 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet De la decadència de
  Data 18/01/16 Icona 1823 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet NO A LA GUERRA!
  Data 26/11/15 Icona 1811 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet "Die Welt"
  Data 24/10/15 Icona 1933 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet Problemas en el paraso
  Data 22/10/15 Icona 1883 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet Yo tener como President
  Data 21/09/15 Icona 1900 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet Miquel Calada, imputat
  Data 08/09/15 Icona 1912 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet Males noticies per als
  Data 01/09/15 Icona 1817 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet Anticorrupcin descubre
  Data 29/08/15 Icona 1853 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet Junts pel 3%
  Data 28/08/15 Icona 1902 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet Un pedrasta a Junts
  Data 20/08/15 Icona 2088 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet El inters del bono
  Data 11/08/15 Icona 1977 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet SuperCat. El guardi
  Data 09/08/15 Icona 1807 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet TV3 y Catalunya Rdio
  Data 28/07/15 Icona 1792 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet PARAULES QUE CONVIDEN
  Data 19/07/15 Icona 1816 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet 36 anys sense legislaci
  Data 07/07/15 Icona 1810 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet EL MEIN KAMPF A LA CATALANA
  Data 30/06/15 Icona 1944 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet El Mirar de la Maja
  Data 21/06/15 Icona 1835 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet TRES LLISTES I UN CADVER
  Data 19/06/15 Icona 1950 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet Jorge Luis Borges i
  Data 18/06/15 Icona 2243 Data 11 comentari/s  
Spacer
Bullet CARMENA. LA ALCALDESA
  Data 16/06/15 Icona 1985 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet NO M'HO PUC CREURE
  Data 11/06/15 Icona 2166 Data 15 comentari/s  
Spacer
Bullet Catalunya Acci
  Data 06/06/15 Icona 2119 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet La fi del "procs"
  Data 29/05/15 Icona 1950 Data 5 comentari/s  
Spacer
Espai
Espai
Espai

Cerca al meu bloc

 


Donar un cop d'ull a tots els blocs
Espai
Spacer
Espai

Articles antics

Desembre

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
 

Novembre

 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 
Espai
Spacer

Referències

Col·labora!
Spacer
Contacta amb el suport / Avisa'ns d'abusos
Spacer
Posa'ns als favorits
Spacer
Política de privacitat, Termes d'ús & Legal
Spacer