Xat Catala
Entra Registra´t
     
 
La meva foto

Benvingut/da al meu bloc!

TomasM-Porta ha escrit 1727 articles i te 8011 comentaris. L'últim article ha estat fet el 14/06/16

perfil de'n(na) TomasM-Porta | àlbum de fotos de'n(na) TomasM-Porta

   
Espai
Espai
   
 

Article del bloc de TomasM-Porta

Espai
 

Contra els drets dels animals o contra la Vegana - I

Data dissabte 11/octubre/2008 - 04:03 Icona 855 Data 14

Abans de que la Vegana llenci el tsunami contra mi vull explicar dues anèdotes i vull fer una introducció. Potser després de la meva gosadia em donaran a menjar als gossos, com feien amb els ferits enemics després de moltes guerres.

Les dues anècdotes són recents.

Una es produeix en una excursió al bosc. Descobrim un formiguer impresionant, bellíssim, d'aquells en forma de volcà. Un dels nens de l'excursió comença a patalejar el formiguer i jo no me'n puc estar de fotre-li una hòstia (al nen). Després, quan el seu pare em ve a demanar explicacions, em disculpo com puc. No m'atreveixo a dir-li la veritat per por a que no m'entengui. Les meves filles, això espero, em van entendre.

L'altra anècdota es dóna anant jo en cotxe a El Vendrell. Una gran serp atravessa la carretera i no puc evitar atropellar-la. Vaig amb un company advocat que diu "puta serp" (com odio aquesta manera de parlar, Déu meu) i jo, en canvi, tinc remordiments de consciència. No aconsegueixo concentrar-me i el judici surt regular.

Tot això ve a tomb de que jo m'estimo els animals. Per això accepto fer de sparring de la Vegana, perquè no una altra cosa seran aquestes discussions. Jo crec que tinc una sensibilitat envers ells alta i, per tant, les persones que pensen com la Vegada em desperten simpatia. Simpatia perquè el que defensen és que el tracti millor a unes espècies que comparteixen amb nosaltres els planeta. No volen res dolent per a ningú.

Dit tot l'anterior, discuteixo que els animans siguin subjecte de drets. Els articles 29 i 30 del Codi Civil diuen que només ho poden ser les persones. I les pròpies lleis civils diuen que els animals -tant els domèstics com els salvatges- poden esdevenir propietat humana. Això és legislació vigent.

Segons el Codi civil un animal és una cosa moble. I una cosa moble no té drets, però sí que pot ser objecte de drets. Totes les coses poden ser objecte de drets. I en aquest sentit, de la mateixa manera que als béns inmobles els hi es aplicable la llei de l'edificació o als espais naturals la legislació que els regula, als animals els hi es aplicable la llei de protecció dels animals, que no els converteix en persones, sinó que regula com han de ser tractats.

Vinga Vegada, ara et toca a tu!



Espai
Spacer
Espai
   
  Escriu articles al teu bloc
Espai
 
 

Comentaris sobre aquest article

Espai Espai
 
Picture
Vegana

A l'abordatge!!!

Date Saturday, October 11th 2008, 10:24 AM

Atenció Persi, no cantis victòria... quan jo dic que podria estar d'acord en fer experiments amb animals en cas que fos estrictament imprescindible, dic en/amb "animals" i que estiguin malalts (i recorda que jo en sóc, d'animal i de ben segur de malalta... :)

ergo...

Experimentar en gats malalts per salvar gats malalts (sense el consentiment dels primers... pq no els ho podem demanar... sniff)
Experimentar en humanes malaltes, per salvar humanes malaltes... (amb el consentiment de les primeres...)

I tot pq els models animals-humans-animals no són còpies exactes, com la ciència demostra diariament malgrat que la indústria ens vulgui fer creure el contrari...

I un dia penjaré un bloc sobre l'experimentació quimèrica a veure què en penseu de barrejar gens humans al cervell dels ratolins... mmmmmm

:P

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Kelsen, jajajajaja!

Date Saturday, October 11th 2008, 10:03 AM

Nena, que Kelsen ja fa anys que és mort. Buff quants anys fa que no sentia parlar d'ell. Com a mínim m'has tret vint anys de sobre. Gràcies!
Es clar que el Codi Civil és més antic, però continua viu. I la llei catalana també, es clar.

El proper tema de debat el buscaré del teu discurs de réplica de l'altre dia, que em deies moltíssimes coses; entre elles que "en el cas que fos estrictament necessari" estaries d'acord amb fer experiments amb animals. Quina victòria!

Jo crec que ara estem més o menys d'acord en el plantejament. Tu dius que el tema està en el llenguatge jurídic que fa que no ens entenguem. Es possible, però tenir clares unes definicions jo crec que es un bon punt de partida. Total que jo crec que els animals són objecte de drets però no subjecte de drets.

Misselvis, que més voldria jo que la Vegada em desitgés! Només som amigues.

Spacer

Picture
Vegana

S'acosta vaixell Pirata!!!

Date Saturday, October 11th 2008, 9:46 AM

Kelsen, "Teoria pura del derecho"
"La tesis de que los animales, las plantas y los objetos inanimados no son sujetos de los derechos reflejos por no ser "personas" es equivocada, puesto que "persona" significa, sujeto de derecho, y si por sujeto de derecho reflejo se entiende al individuo en cuyo respecto ha de cumplirse la conducta del hombre obligado a ello, entonces los animales, las plantas y los objetos inanimados (llegeix Sagrada Família) en cuyo respecto hay hombres obligados a comportarse de determinada manera, serían en el mismo sentido "sujetos" de un derecho con relación a estas conductas".

Vols "rissar el risssssss"?

A mi el llenguatge i l'etimologia que useu els metges, els advocats, els arquitectes i altres gremis... em fa tanta gràcia com el metallenguatge en general... si serveix per fer coses, m'encanta, si serveix per tal que les altres no ens entenguin i diguin: joder, què diuen?... No.

El tema de "com" han fet la seva feina els advocats a Àustria no el sé... si vols, quan hi torni (en dos mesos aprox.) t'ho pregunto... aniré amb una advocada, o sigui que igual ella entén els mecanismes i TU els podràs copiar aquí (jajaja) i t'acabaré fitxant...

Doncs jo a austríaques i austríacs (bàsicament) els vaig trobar d'allò més encisadors... sobretot els activistes!!! Hauries d'haver vist quins braços, i quines cames... i tot per què l'activisme et fa fer una d'esport que ni t'ho imagines!!! Escalar parets, enfilar-te a llocs inaccessibles, córrer en manifestacions, penjar pancartes de llocs curiosos, enderrocar algunes coses... en fi... aiiiii...

Misselvis, una vegada la psicòloga em va dir que "desitjar" és senyal que vols allò que no tens... i jo VULL TANTES COSES!!!!
Sóc pur desig!!!!
:)

Spacer

Picture
misselvis

hola

Date Saturday, October 11th 2008, 9:05 AM

los que se pelean se desean ji ji ji

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Segona réplica

Date Saturday, October 11th 2008, 9:03 AM

Vegana, tens raó quan dius que al títol Vè un animal no és considera una cosa. Però si t'hi fixes se'ls considera un "be" o sigui que on posava una cosa moble ara posa un "be moble" i per acabar-ho d'arrodonir està dins del capítol dels "bens reals", es a dir, dels bens que afecten a les coses, o sigui que em semba que en aquest sentit és quelcom de cara a la galeria

Estem d'acord que es regula la propietat i la posesió dels animals. Però estem amb el de sempre un "be"no té drets, ja sigui la sagrada família, ja sigui una mosca.

La constitució espanyola diu que a Espanya només es podrà aplicar la pena de mort en temps de guerra. Tens raó, però no es de les coses més penoses que diu la CE. Hi ha llocs que ho tenen pitjor perquè encara apliquen la pena de mort.

M'agradaria que m'expliquesis més el tema de l'apoderament austriac. Quin ha estat el procès. Quin es el seu contingut, etc...

Mira, jo tinc família a Viena. Un dels noms de la meva filla petita és Ingeborg. I, qùè vols que et digui, a mi em van més les d'aquí.

La teva amiga

Persi

Spacer

Picture
Vegana

Bandera pirata al vent!!!

Date Saturday, October 11th 2008, 8:47 AM

A Catalunya, el Parlament va aprovar la Llei 5/2006 , de 10 de maig, del llibre cinquè del Codi Civil de Catalunya relatiu als drets reals, on s’estableix:
- Que d’acord amb la tradició jurídica catalana més recent, els animals no tenen la consideració de coses i estan sota la protecció especial dels lleis.
- Que són límits ordinaris del dret de la propietat, entre d’altres coses, les restriccions que estableixi la legislació de protecció i defensa dels animals, és a dir, el dret de propietat sobre els animals no permet a la persona propietària actuar amb impunitat front als animals, ja que les prevencions contingudes a la legislació de protecció i defensa obliguin a tothom, incloses doncs, les persones propietàries dels animals.

I l'article 6 (la primera part)... ja tindreu notícies ja... JAJAJAJAJA!!!! PREPAREU-VOS!!!!
AIXÒ NO HA FET MÉS QUE COMENÇARRRRRRRRRRRRRRRRRRR!!!!

(mira que dir que deixar per escrit que la gent pot ser matada en una guerra... quin fàstic, no?)

A Àustria ja hi ha "apoderades" sobre una "no persona" (un ximpanzé que va ser torturat de per vida i que ara viu en un santuari) Si ho han fet allà, ho podrem fer aquí. O son millors les austríaques que les catalanes? ;)

Galzeran, que el Persi i jo som molt amigues... i tot és millorable... tot tot i tot!!!

:)

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Primera réplica

Date Saturday, October 11th 2008, 8:22 AM

Del neixement i extinció de la personalitat civil

Art 29 Codi civil: el neixement determinarà la personalitat.

Art 30 CC: Pels efectes civils, només es repurarà nascut el fetus que tingui forma humana i visqui 24 hores fora de la mare.

L'article 35 i seguents expliquen les persones jurídiques. Crec que està clar que els animals no ho són.

Decret Lesgislatiu del 2008:

Article 4. Parla de les obligacions de les persones "propietàries i poseïdores d'animals", ergo no tenen personalitat jurídica perquè cap persona, des de l'abolició de l'esclavitut, pot ser propietat o possesió d'una altra.

L'article 6 permet: la festa de braus on hi hagi una plaça construida abans de l'aprovació de la llei. A l'estat espanyol cap persona no pot ser matada si no és el temps de guerra.

D'una primera lectura del decret el que observo és que aquest legisla sobre els drets i les obligacions de les persones envers els animals i no sobre els drets dels animals en sí, que no he llegit que en cap lloc existeixin.

Una altra cosa que em crida l'atenció és que algú pugui parlar en el nom dels animals. El dret per a poder fer això o bé s'ha de tenir un poder o bé el jutjge ho ha de dictaminar en una sentència.

Obviament, jo estic a favor de que hi hagi una llei que reguli com ens hem de relacionar les persones amb els animals, però una llei que "personalitzès" els animals seria inútil perquè els animals mai no es podrien comportar com a persones. Es a dir, no crec que mai ens arribèssin a donar poder notarials (au va que et deixo espai de maniobra per a la dúplica!)

Vegana, dis-li a la Galzeran que jo fa segles que no mato una mosca i que tu i jo no som enemics!

Estic d'acord amb el Bertran: avançar en la sensibilitat, sí; radicalitzar la nostra postura no perquè ens durà a un absurd en que serà impossible de complir la llei, cosa que no vol dir que les lleis no siguin millorables.

Spacer

Picture
Vegana

Hisso la bandera pirata...

Date Saturday, October 11th 2008, 7:00 AM

I els escamots alliberadors (que van a la seva, sense ordre ni control) surten a fer la seva feina: obrir gàbies, obrir idees, obrir paisatges, obrir móns possibles que estan en aquest...

(parlant des de Catalunya et citaré la Llei LLEI 22/2003, DE 4 DE JULIOL, DE PROTECCIÓ DELS ANIMALS. modificada per la LLEI 12/2006, de 27 de juliol
que estableix una sèrie de principis que inspiren el seu articulat (i que són molt interessants en tan que deixa de considerar els animals com a Bens mobles (o era immobles?) i que és molt interessant pq parla de la "Sensibilitat física i PSIQUICA"!!! dels animals (domèstics) pq com bé diu el Bertran, si mirem més enllà menjarem pedres (o verdures, afegeixo ;):

–Els animals són éssers vivents dotats de sensibilitat física i psíquica, i també de moviment voluntari, els quals han de rebre el tracte que, atenent-ne bàsicament les necessitats etològiques, en procuri el benestar.
–Ningú no ha de provocar sofriments o maltractaments als animals o causar-los estats d'ansietat o por.

(tinc decrets i altres coses que féu servir els advocats per si és del teu interès, que no poso pq em sembla que la gent del xat m’odiaria tota la vida si els fes llegir coses tan feixugues).

(sento lo de la serp... jo un cop vaig fer aturar uns quants cotxes darrera meu pq vaig poder evitar atropellar-ne una, però estava freda pq no li donava el sol... fins que al final vaig pensar, Vegana, o l’agafes i la poses a la vora del camí o et linxaran tots els conductors/res que tens darrera esperant que surti el sol i aquesta es desperti!!! Així que, tal com he vist fer tants cops en reportatges del 33, em vaig menjar la por i vaig agafar la serp i, com una Indiana Jones qualsevol (però sense matxet) vaig còrrer a deixar-la lluny del perill. Ningú va baixar del cotxe a pegar-me... suposo que es devien pensar que amb una boja que corre amb una serp de metro i mig per la carretera, no s’hi juga!!!)

Gràcies per fer-me d’sparring :) i permetre així exposar tantes coses que potser no sabem totes... ;)

Spacer

Picture
cetic

.....

Date Saturday, October 11th 2008, 6:23 AM

Com tractem no nomes els animals sino les persones la Terra inclus els objectes no per ells sino per nosaltres mateixos, molt d'odi suelto hi ha em sembla a mi

Spacer

Picture
misselvis

hola

Date Saturday, October 11th 2008, 6:05 AM

ja ho sabem que els animals no tenen drets i que aqui a españa és bastant pitjor ser animal que per exemple a Austràlia o Nova Zelanda, però es que aqui es tracta de llògica i de humanitat i de sensibilitat, tot això ho fa una educació pèssima en aquest país i unes lleis que fan riure.

Spacer

Picture
bertran

Algunes idees

Date Saturday, October 11th 2008, 5:59 AM

m'agrades les màquines però també els animals, i tot i que vaig tenir gos que vaig plorar quan va fer 17 anys sempre m'han atret més els peixos i les ciències de la vida.

Penso que la llei està molt pensada i elaborada, però també crec que queden molts anys per arribar a que la llei sigui prou perfecte per reflectir el que la societat pensa i menys pel que la ciència avança. Crec que tots estarem d'acord en que tenim més capacitat de raciocini que els animals, però altres primats ens son tant propers que és discutible no donar-los també drets. I en la mateixa mesura altres mamífers els hem humanitzat tant al llarg dels mil·lenis que penso seria una visió massa antropocentrista no fer-ho també. Bé son capaços de sentir gelosia i altres oi? Ni que sigui pel servei que ens han donat crec que els ho devem. També penso que si arribem massa enllà acabaríem menjant pedres.

En la mateixa mesura que no podem torturar una persona tampoc ho podem fer a un gos, al cap i a la fi tampoc som massa diferents. I qui tortura un gos no és gaire lluny d'una persona.

També he de dir que jo he estat un d'aquests grups d'estudiants que ha fet servir una rata per veure com funcionava el cor. Cal recordar que les rates no son tant lluny dels humans, son més properes que als rumiants, per exemple. De primera mà he conegut alguns aspectes de la investigació i penso que efectivament hi ha moltes coses per arreglar. Afortunadament amb els anys es van arreglant coses com posar menys rates per aula i no fer experiments com posar un capil·lar a l'ull...

Anem avançant però hi ha coses que encara s'han de millorar com publicar els experiments que surten "malament". A banda de les coses que es publiquen hi ha una part molt important d'experiments que no es publiquen per que no s'obté un resultat esperat i per tant els animals no han "servit per res" i penso que això també hauria de sortir en algun lloc donat que també ha de ser informació útil. El que no penso és que hi hagi molts científics repetint experiments pel sol fet de fer currículum.

Buf això pot ser llarg, ja seguiré un altre moment...

Spacer

Picture
Clidice

això no és una cosa ...

Date Saturday, October 11th 2008, 4:38 AM

de bons i dolents. Els defensors dels drets dels animals en el costat bo i els "suposats" defensors de tot l'altre en un altre. El matís és molt important, perquè hi ha persones perfectament acceptables (si més no jo me'n considero) que no pensem que els animals tinguin dret, per se, perquè no creiem en el dret natural, però que mai de la vida torturaríem una bèstia i que som els primers valedors de les lleis que prohibeixen torturar-les.

A partir d'aquí tot és qüestió de matís. :)

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Perdona Galzeran

Date Saturday, October 11th 2008, 4:32 AM

Però em sembla que aquest menyspreu és injust. I jo no penso que les visions siguin tan oposades, ni que mai el debat sigui inútil. Jo, si més no, sempre estic disposat a aprendre.

Spacer

Picture
Galzeran

Clarissim

Date Saturday, October 11th 2008, 4:24 AM

Persi, des d'ahir està clarissim com penses (i com pensem uns quants). Quan les opcions son tan oposades sempre m'ha semblat una pèrdua de temps bastant absurda polemitzar. Per tant, jo, en aquest tema, aquí m'aturo. I, Vegana, jo de tu també m'aturaria i dedicaria el temps de polèmica a altres coses més eficaces.

Spacer

Espai
 

Escriu el teu comentari per aquest article

Espai Espai
Espai
  Ho sentim, els usuaris no registrats no poden escriure comentaris | Registra't
   



Més articles

 

Vols llegir més articles escrits per TomasM-Porta? Aquí son els últims articles.

 
Bullet ELS CIUTADANS COM NOSALTRES
  Data 14/06/16 Icona 4019 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet LES DONES SÓN MILLORS
  Data 13/06/16 Icona 2001 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet LES CUP.
  Data 09/06/16 Icona 1974 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet L’AJUNTAMENT ANTISISTEMA
  Data 02/06/16 Icona 1973 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet ÀUSTRIA A PUNT DE TENIR
  Data 27/05/16 Icona 1909 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet LA BATLLESA COLAU I
  Data 26/05/16 Icona 1976 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet PERO LA BATLLESA COLAU
  Data 25/05/16 Icona 2031 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet ARS MARINA TROBANDI
  Data 25/05/16 Icona 2061 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet APOLOGIA DEL DISPENSARI
  Data 17/05/16 Icona 1937 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet CDC VERSUS ERC
  Data 13/05/16 Icona 1923 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet I ELS REFUGIATS DEL
  Data 12/05/16 Icona 1974 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet S’HAN D’APUJAR ELS
  Data 11/05/16 Icona 1856 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet NOVES ELECCIONS AL REGNE
  Data 10/05/16 Icona 1923 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet PER LA RENDA NO DONARÉ
  Data 09/05/16 Icona 1995 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet PUNT I FINAL
  Data 27/04/16 Icona 1986 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet JOHAN CRUYFF IN MEMORIAM
  Data 01/04/16 Icona 1970 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet RAJOY FA BO SANCHEZ
  Data 14/03/16 Icona 1935 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet LA BROMETA DE RÀDIO
  Data 09/03/16 Icona 1917 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet CARME FORCADELL, PRESIDENTA
  Data 02/03/16 Icona 2057 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet LA DEMOCRÀCIA DIRECTA
  Data 01/03/16 Icona 1959 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet LA DOLORS MIQUEL PROVOCANT
  Data 25/02/16 Icona 1986 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet MURIEL CASALS IN MEMORIAM
  Data 25/02/16 Icona 1917 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet SON DEMOCRÀTIQUES LES
  Data 16/02/16 Icona 1963 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet EL MAGISTRAT ISMAEL
  Data 15/02/16 Icona 2026 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet SOBRE EL NOU GOVERN
  Data 11/02/16 Icona 1971 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet JO VOTARIA A FAVOR D’UN
  Data 10/02/16 Icona 1902 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet PERÃ’ QUE COI HA FET
  Data 08/02/16 Icona 1920 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet EL FINANÇAMENT IRREGULAR
  Data 26/01/16 Icona 1998 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet L’ADÉU –O L’ARREVEURE
  Data 25/01/16 Icona 1950 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet PERQUÈ CREC QUE CONVERGÈNCIA
  Data 21/01/16 Icona 1845 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet A SANT DE QUÈ LA GENERALITAT
  Data 20/01/16 Icona 1997 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet NO PODEN HAVER LLEIS
  Data 19/01/16 Icona 1927 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet LADRAN, LUEGO CAVALGAMOS
  Data 13/01/16 Icona 2066 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet AL.LELUIA, TENIM PRESIDENT!!!!
  Data 11/01/16 Icona 1891 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet SUBASTES FRATICIDES
  Data 07/01/16 Icona 1994 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet CONTRA ARTUR MAS
  Data 05/01/16 Icona 2015 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet ELS SOCIALISTES ES VAN
  Data 29/12/15 Icona 1907 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet TRIA CARMINA NATIVITATITS
  Data 28/12/15 Icona 1867 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet ELS DE LES CUP SON UNS
  Data 28/12/15 Icona 1839 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet TRIA CARMINA NATIVITATITS
  Data 24/12/15 Icona 1939 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet TRIA CARMINA NATIVITATITS
  Data 23/12/15 Icona 1850 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet S’ESDEVINDRAN LES REVOLUCIONS
  Data 22/12/15 Icona 1875 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet ELS RESULTATS DE LES
  Data 21/12/15 Icona 1910 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet HEM DE CELEBRAR AQUESTA
  Data 10/12/15 Icona 1948 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet EM DONO DE BAIXA D’ERC
  Data 10/12/15 Icona 2021 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet Títol de l'article
  Data 02/12/15 Icona 1925 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet QUE CONVOQUIN NOVES
  Data 01/12/15 Icona 1958 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet UNA MISSA PER FRANCO???
  Data 23/11/15 Icona 1912 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet ALGÚ ENTÉN EL QUE ESTÀ
  Data 22/11/15 Icona 2019 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet I ARA RESULTA QUE ESTEM
  Data 18/11/15 Icona 1785 Data 1 comentari/s  
Spacer
Espai
Espai
Espai

Cerca al meu bloc

 


Donar un cop d'ull a tots els blocs
Espai
Spacer
Espai

Articles antics

Abril

 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 
 
 
 

Març

 
 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
 
 
 
Espai
Spacer

Referències

Col·labora!
Spacer
Contacta amb el suport / Avisa'ns d'abusos
Spacer
Posa'ns als favorits
Spacer
Política de privacitat, Termes d'ús & Legal
Spacer