|
|
|
|
 |
 |
|
|
|
Article del bloc de erratica
|
 |
|
Qui diu que la F1 és avorrida?
diumenge 19/abril/2009 - 09:56 482 8
Doncs jo mateixa no fa tants d’anys, quan vivia amb un pare malalt de F1 i que no es perdia una cursa, llavors jo no podia suportar-ho, el meu implacable ecologisme no em permetia perdre ni un segon davant d’aquella despesa d’energia i matèria insostenible.... Suposo que les passions, no s’escolleixen i ja fa uns cinc anys, que un dia em vaig seure a veure una carrera, i des de les hores, no me n’he pogut desenganxar...
Ara fa una estona acabo de veure la cursa de Xina i soc jo la que pregunto.. Qui diu que la F1 és avorrida?
Inici de carrera amb cotxe de seguretat, estratègia d’Alonso a fer punyetes, errada de Renault, Alonso en un no res, passa del segon lloc a la última plaça de la cursa.... Bon treball de Massa mica en mica va remuntat posicions, quan es troba en la tercera (virtual, perquè encara no ha fet el seu pit stop) el cotxe es para, potser a Ferrari s’ho poden anar plantejant, des de la temporada passada... recordeu la tràgica mànega de benzina que va fer perdre un mundial, l’escuderia no esta gens encertada...Podem recordar l’error d’estratègia de la cursa de Sepang on les rodes full wet que van posar a Raikkonen el van fer perdre totes les possibilitats. Virolla de Hamilton, que resol magistralment i es mante molta estona en la sisena posició, amb una bona estratègia d’equip per primera vegada a aquesta temporada.. Mentre tant on és en Raikkonen... menjant un gelat? Nooo bastant enrere i fins i tot avançat per Alonso... Entre tot això el cotxe de Jarno Trulli es frena i Kubica li puja al damunt, potser la imatge més espectacular d’avui, entre totes les virolles i sortides a passeig dels cotxes, la topada entre el Polac ( serà per això que em cau tant bé) i l’Italià és molt impressionant. Una altre virolla d’Alonso que el deixa definitivament fòra la zona de punts... I al davant, els equips modestos, dominant d’una manera espectacular, els Red Bull, Vetel i Weber, sense difusors i sense Kers ( traient arguments als equips grans que veuen en els difussors el gran problema de la temporada) i el Brawn GP, sobretot amb Jenson Buton, que ha protagonitzat el ressorgiment de l’au fènix de la F1.
El millor, quan guanyen els equips modestos, les felicitacions entre els pilots son més franques, estan realment contents i no es presencia la foguera de vanitats insuportable d’altres anys al podi.
I tot això en un parell d’hores... avorriment? .....
|
 |
 |
 |
|
|
|
Escriu articles al teu bloc
|
 |
|
|
|
Comentaris sobre aquest article |
 |
 |
|
 cavallfort |
Depen...
Monday, April 20th 2009, 3:53 AM
Per descomptat que ahir no ho va ser, però no sempre és així. Passa que a la F1 les estrelles més determinants són els enginyers i estrategues. Del millor pilot d la graella a l´últim com a molt hi pot haver-hi 5 dècimes. Només guanyes si tens el millor cotxe. Recordeu que feia alonso al primer any amb Minardi....
Resumint que més q un esport, és una cursa de tecnologia i on els pilots a part d bons han d arribar amb un sponsor sota el braç. Per això jo prefereixo el futbol, un esport més just, amb moltes més variants i on hi pot arribar tothom. No cal q siguis fill d ningú, i la prova és q els millors equips europeus estan farcits d jugadors d procedència humil (africans i centre i sudamericans). A la F1 és sensiblement diferent, 4 alemanys, 2 anglesos, 2 italians, 2 finlandesos, 1 francès, 1 suís, un australià, un espanyol....aquest dibuix deixa clarissim quina és l´essència....
Petons
|
 |
 Joanng55 |
Cal aigua per animar....
Sunday, April 19th 2009, 1:59 PM
M'en alegro de que us agradi la competició motor !!
Pero si t'hi fixes....cal que plogui perqué s'animi, si no, es una desfilada un darrera l'altra, amb adelantaments impossibles.
Jo seria partidari de limitar molt més l'aerodinamica, perqué ara, a la que t'acostes al cotxe del devant, perds adherencia degut als corrents d'aire que et fa el de devant, i llavors et tens de separar per retornar a tenir bona adherencia....i es clar que si deixes distancia...dons no el pots avançar mai. A les motos aixo no passa i com que també son molt mes estretes que un cotxe hi ha continus avançaments. Es clar que un F1 va molt, molt mes rápid que una moto.
Compromís difícil....potser caldrá posar aspersors als circuits i ruixar de tant en tant de manera imprevista....per animar....la veritat es que es difícil el compromís tecnologia-pilotatge-espectacle, ...
la solucio del americans d'espectacle pero poca tecnologia no m'agrada, perqué els invents que es fan a la F1 son una gran ajuda per avançar técnicament, encara que normalment la seva aplicació triga molts anys a passar al cotxe de cada dia.
Ja en seguirem parlan.........
|
 |
|
 |
|
Escriu el teu comentari per aquest article |
 |
 |
 |
|
Ho sentim, els usuaris no registrats no poden escriure comentaris
| Registra't |
|
|
|
|